Marta Clemente, professora de l’Escola Montserrat
Doncs sí, el títol del meu article no podia ser un altre que “La classe viatgera”, i veureu com enteneu el perquè molt ràpidament.
Què ens aporta viatjar?
- Conèixer diferents persones, formes de pensar, de viure…
- Explorar diferents indrets i les seves particularitats.
- Viure noves experiències.
- Obrir la nostra ment i treballar l’empatia.
- Manifestar tot allò que nosaltres ja sabem per equiparar-ho amb aquell indret que visitem o amb aquelles coses noves que veiem.
- Ser més tolerants i comprensius.
- Fomentar la creativitat i la resolució de conflictes…
- I moltes altres coses!
Des de fa molt temps ens caracteritzem per fer que els nostres alumnes surtin, experimentin i “viatgin” per poder manifestar i practicar les habilitats, competències i aprenentatges que han treballat a l’aula. Molts d’ells de forma autònoma, ja que el professor únicament fa de guia i propicia que el propi alumne tingui la capacitat d’augmentar la seva curiositat, desplegar la seva creativitat, experimentar amb la realitat, equivocar-se, rectificar, créixer com a professional i com a persona… Ens agrada traslladar la nostra l’aula i tot allò que hi fem.
És per això que no ens importa moure’ns, és més, ens encanta, ens entusiasma ensenyar a tothom allò que som capaços de fer, compartir i enriquir-nos del que suposa fer activitats fora de l’aula.
Ho fem amb la gent gran, amb els infants, amb les famílies, amb persones amb diversitat funcional… És a dir, amb tots aquells col·lectius amb qui en un futur treballarem, i de totes aquestes tasques i relacions que s’estableixen ara en traiem moltíssims aspectes positius que els professors podem veure reflectits a l’aula. Experimentem tot el que podem viure en un “viatge” a qualsevol part del món.
Per tot això, mai deixarem de “viatjar”, perquè tot el que obtenen els alumnes és un guany i una motivació per continuar endavant i algun dia ser el que ells vulguin ser.