Luis Tabares, coordinador FP Dual de l’Escola Montserrat
La inquietud i el nerviosisme eren els acompanyants visibles dels alumnes. No hi havia examen però tenien aquesta mateixa sensació. Començava el II Job Match de l’Escola.
A l’aula del costat les empreses, amb actitud expectant, desitjant l’entrada dels alumnes per poder-los entrevistar i seleccionar el perfil que continuarà la seva formació dual durant el segon curs treballant en aquestes empreses, al costat dels seus professionals.
Com estava planificat, currículum en mà, els alumnes entren a l’aula, cerquen visualment el nom de l’empresa on s’han de dirigir i el cronòmetre comença el compte enrere. Vuit minuts tenen per fer una presentació aliena a la descrita en el currículum que atregui l’atenció del representant de l’empresa que tenen al davant, en alguns casos dos, i contestar sense titubejar les preguntes plantejades pels entrevistadors.
Només la primera ronda d’entrevistes va ser necessària per fer un canvi d’actitud, mostrar-se naturals era la millor manera de superar amb èxit les entrevistes, que van deixar de ser-ho per convertir-se en diàlegs, converses entre dos subjectes que es necessiten, que saben que tots dos sortiran guanyant a partir d’aquell moment… Sinergia en l’ambient.
Aquesta mateixa escena es va viure idènticament en les sessions dels tres cicles formatius de grau superior: Educació Infantil, Màrqueting i Publicitat i Administració i Finances. Alumnes amb camins curriculars diferents però que tenen un objectiu en comú: una formació professional dual al costat d’empreses i escoles que apostin per ells, que els guiïn, que els donin eines i facilitin recursos que els permetin incorporar-se al món laboral amb una motxilla plena d’experiències i aprenentatges que podran aportar a futures empreses.
Com a coordinador de formació professional dual començo a respirar tranquil quan veig el grau de compromís per l’aprenentatge de l’alumne que adquireix l’empresa. Són conscients que incorporen l’alumne finalitzant el seu primer any, a la meitat del cicle, i, per tant, anirem de la mà fins aconseguir a final del segon curs que l’alumne sigui el professional que demanden les empreses.
Si continuem comptant amb aquesta implicació per part de les empreses i la il·lusió i ganes de treballar i formar-se per part de l’alumnat segur que aviat aconseguirem el nostre objectiu: atur zero!