Dani Mauriz, director de l’Escola Montserrat
Ensenyar els nostres alumnes no vol dir fer-los classes magistrals, que retindran només si els posem examen i després oblidaran. La nostra filosofia d’ensenyament passa per acompanyar-los en el seu procés d’aprenentatge, creixent i enriquint-nos alhora i mútuament, descobrint junts els nous reptes que ens posa la societat actual i el mercat de treball, i treballant competències transversals que els facin professionals preparats per assumir qualsevol nou projecte.
La nostra escola és el món. Què passa al nostre voltant? Què ens demanen les empreses? On aniran a parar els nois i noies que avui són alumnes del centre? Què han de treballar per poder-se desenvolupar amb facilitat en qualsevol àmbit, tant personal com laboral?
Aquestes són preguntes que ens fem constantment. No tots podem saber de tot. I no tot allò que avui sabem en servirà per a demà. Però tenim clar que les persones motivades, il·lusionades, amb una base ben sòlida i amb ganes de treballar són els professionals que avui, demà i sempre demanarà el mercat laboral.
I què fem a l’Escola Montserrat per acompanyar-los en aquest camí? Els proposem aprendre fent. No hi ha millor escola que la pràctica i l’enfrontar-se a problemes reals.
- Comptem, per exemple, amb un assistent de conversa en anglès amb qui molts grups practiquen la seva fluïdesa lingüística, per assolir un nivell correcte en una competència tan necessària com són els idiomes.
- Aquest any hem posat en marxa un programa intern per millorar la destresa ortogràfica a les nostres aules. És obligatori acabar la FP amb un determinat nivell de català o castellà? No. Però és obligatori per a la vida professional? Rotundament, sí!
- Hem engegat un projecte transversal d’Escola en què tots els cicles i tots els cursos participaran a detectar i donar forma a notícies i informacions del nostre centre que, a finals de curs, veuran la llum en forma de mitjans de comunicació. La competència comunicativa és indispensable per ser ben valorat en el món professional, de l’àmbit que sigui.
- Tornem a posar fil a l’agulla per desenvolupar projectes de col·laboració amb entitats del territori durant el curs. Estones que permeten als nostres alumnes donar un cop de mà i que, alhora, els enriqueixen professionalment i personalment.04
- Fem sortides amb els nois i noies per descobrir què passa més enllà de les portes de l’Escola: xerrades, conferències, visites a empreses o institucions… Una manera lúdica de conèixer quina és la realitat que els envolta i que els espera quan comencin a buscar feina.
Són només alguns exemples de les moltes activitats i reptes que a l’Escola tenim damunt la taula. S’han acabat les classes magistrals. Visca l’aprenentatge real!