Dani Mauriz, director de l’Escola Montserrat
Fa pocs dies vam tenir la sort de tornar a assistir al congrés Eduketing, un dels esdeveniments anuals de referència en màrqueting educatiu. Com sempre, una experiència enriquidora i interessant al cent per cent. Ponents de primer nivell que aconsegueixen fer-te obrir la mirada i els punts de vista. Res és només blanc o negre, el matís de colors és immens si sabem cap a on dirigir els nostres objectius.
De tots els aprenentatges d’aquesta edició, em quedo amb dos conceptes: captació i fidelització, i especialment amb el segon. Dos conceptes que no només són aplicables als centres de formació, sinó a totes les empreses i serveis.
Captar nous clients és important per fer créixer les nostres empreses però, moltes vegades, aquest creixement passa per cuidar la fidelització. Tenir els nostres clients, els nostres alumnes, contents i satisfets, ha de ser una de les prioritats. Si qui ens coneix ens valora positivament i ens recomana, la difusió de la nostra marca creixerà exponencialment.
Millorar els serveis que oferim, afegir-n’hi de nous, millorar les instal·lacions o convertir l’estada al nostre centre en una experiència positiva, farà que els nostres propis alumnes es converteixin en prescriptors i ens donin a conèixer en el seu entorn. Una taca d’oli que es va escampant si fem la feina ben feta.
I no sempre és fàcil. Sovint, amb l’arribada dels nous períodes de matrícula ens centrem massa en com aconseguir nous alumnes que no ens coneixen, en com fer visible la nostra marca i en com arribar a col·lectius que no ens són propers. No hem d’oblidar aquestes accions, però val la pena posar el focus també en la satisfacció dels alumnes actuals i com això ens pot portar nous alumnes.
A l’Escola Montserrat tenim sempre la vista posada en nous projectes i millores. Adequació d’espais, més equipaments, metodologies i maneres de fer que volem que siguin eines al servei dels alumnes de l’Escola. El camí és llarg i, a vegades, complicat, però el nostre objectiu de millora constant, encara que sigui pas a pas, ens fa pensar que anem pel bon camí.
No té res a veure l’Escola Montserrat actual amb la de fa uns anys. Simplement, hem mirat d’adaptar-nos a les noves demandes de la societat i les empreses, a les noves capacitats que s’exigeixen als joves, a noves maneres d’ensenyar basades en l’”aprendre fent”.
I que la gran majoria de nous alumnes que es matriculen cada any a l’Escola ho facin perquè un exalumne ens ha recomanat és el millor premi que podem obtenir.
Queda molt per fer, ho sabem. Però tenim les idees clares i sabem on volem anar. Captació de nous alumnes, sí. Fidelització, encara més!