Marc Fernández, professor de l’Escola Montserrat
La xarxa professional Linkedin publicava fa uns dies l’informe de noves tendències laborals del futur. Fa pocs dies també es publicava l’informe de feines emergents dels propers anys. La Comissió europea feia el mateix fa unes setmanes. Els tres informes coincidien en una cosa: en qüestió de dos o tres anys, la meitat dels llocs de treball estaran relacionats amb el món digital. Per tant, fan falta professionals “digitals”.
Si ho mirem del vessant de les actituds, les més demandades fan referència a la proactivitat, el treball en equip i a l’adaptació del canvi.
I com afronta el sistema educatiu aquests reptes?
Fins fa uns anys anar a classe era sinònim de prendre apunts, d’“empollar”, de memoritzar i d’empassar-se pàgines i pàgines d’una presentació del professor. Això sembla que ha canviat. Si més no, a l’Escola Montserrat. Estem preparats per formar els professionals del futur, tant en les actituds com en les aptituds necessàries per afrontar aquests reptes que ens planteja aquest món canviant. Mitjançant el treball de casos pràctics a classe, les experiències que emprenedors comparteixen amb els estudiants, combinat amb el perfil de professors experts i amb dilatada experiència en el seu camp, els alumnes aprenen mitjançant la posada en pràctica de tot allò que aprenen. Aprenen des de la pràctica, i ho posaran en pràctica en el món laboral.
Així doncs, estudiants que passen de la pràctica… a la pràctica!