Joan Martí
Aquest passat mes de desembre l’Escola Montserrat va participar, com cada any, en el recapte de diners per la Marató de TV3, que enguany ha estat dedicat a uns problemes de salut molt més comuns del que realment ens pensem i que afecten una de cada quatre persones en algun moment de la vida: la salut mental.
Per aquest motiu l’Escola va organitzar el seu primer Mercat de Nadal. Una idea que neix amb l’esperit de perpetuar-se i passar a ser un dia solidari i lúdic perls nostres alumnes, i amb l’objectiu de recaptar diners a partir del muntatge de diferents estands d’estil vintage dedicats a la venda de productes de segona mà, com ara roba, joguines, objectes de decoració i llibres. El mercat va comptar, també, amb la participació de tot el teixit comercial del poble, amb una panera amb objectes de regal cedits pels comerços i organitzada per Eix Castellet i que es va sortejar en acabar el Mercat de Nadal.
Durant la tarda del Mercat vam poder gaudir d’una xerrada testimonial sobre el tema de la Marató de TV3: La Salut Mental, i que va comptar amb la participació de Meritxell Guitart, referent de benestar emocional al CAP de Sant Vicenç de Castellet; Juliana Santamaria, presidenta de l’Associació de Salut Mental del Bages; i Queralt Sala, qui va explicar la seva colpidora experiència com a víctima de bullying. Un cop acabada la xerrada vam poder delectar-nos amb un concert de Nadales per part de les alumnes d’Educació Infantil que van animar els assistents del mercat i els van fer oblidar del fred típic d’hivern i a impregnar-nos de l’esperit nadalenc típic d’aquests dies. Finalment, el president d’Eix Castellet, el sr. Joan Joanola, va ser l’encarregat de dur a terme el sorteig de la panera amb els regles oferts pels comerços del poble.
Per a l’organització del Mercat es va comptar amb l’ajuda d’una comissió creada expressament per a organitzar el mercat i que va treballar de valent des del primer minut, l’ajuda inestimable dels professors de l’Escola que van estar treballant tot i el fred que va fer aquell dia, i la implicació dels nostres alumnes, especialment els estudiants de Màrqueting i publicitat que van dissenyar el logotip del Mercat de Nadal i van organitzar la xerrada testimonial.
L’organització del mercat va ser un èxit que, de segur, repetirem i millorament en edicions futures, ja que ens va ajudar i molt a recaptar la nostra aportació a La Marató de TV3.