Amb motiu del Dia Internacional contra el Càncer de Mama, que se celebra el 19 d’octubre, l’alumnat del Cicle Formatiu de Grau Superior (CFGS) en Màrqueting i Publicitat de l’Escola Montserrat de Sant Vicenç de Castellet ha llançat una campanya de sensibilització impactant sota el lema: “La clau que obre la porta de la vida.”
1 de cada 8 dones patirà càncer de mama al llarg de la seva vida, i en un 30% dels casos el diagnòstic arriba massa tard. Amb aquest projecte, els estudiants volen posar l’accent en la importància vital de la detecció precoç com a clau per obrir la porta a l’esperança i la supervivència.
Un treball amb impacte emocional i social
A través d’aquesta campanya, l’alumnat ha desenvolupat una sèrie de materials audiovisuals per sensibilitzar la població sobre la realitat del càncer de mama. El treball inclou un vídeo per a les xarxes socials i altres materials amb l’objectiu de difondre el missatge d’una manera impactant. Es va realitzar un think tank grupal, escollint la proposta elaborada de l’alumne l’Aleix Comas. Els estudiants són els guionistes i protagonistes del vídeo promocional.
Un missatge clar: la detecció precoç salva vides
El nucli de la campanya és un clar recordatori: un diagnòstic a temps és la clau que obre la porta de la vida. Els estudiants han volgut aprofitar les seves habilitats en màrqueting per donar visibilitat a aquesta causa, col·laborant amb associacions locals, concretament amb l’Associació contra el Càncer de Sant Vicenç de Castellet.
L’Escola Montserrat de Sant Vicenç de Castellet, reconeguda per la seva trajectòria en la Formació Professional, promou un aprenentatge pràctic i compromès amb la realitat social. Des de fa més de 5 anys, l’alumnat del CFGS en Màrqueting i Publicitat impulsa projectes que permeten als alumnes aplicar els seus coneixements en campanyes de conscienciació com aquesta, contribuint activament al benestar de la comunitat.