Marc Fernàndez, professor de l’Escola Montserrat
Estem en un moment de canvi. El ritme de creació i extinció de noves professions és el més alt de la història. La digitalització de les empreses i la internacionalització està fent necessari disposar de professionals capaços de fer front als nous reptes empresarials que s’estan generant.
Si ens fixem en les aptituds, un dels perfils més demandats en l’actualitat i que també ho serà en els propers anys són sense cap dubte els relacionats amb el màrqueting i la publicitat. En una entrevista recent, la directora de Màrqueting i Comunicació del grup de Recursos Humans Adecco, afirmava que “els perfils laborals relacionats amb el màrqueting i la publicitat mai moren, totes les empreses els necessiten”.
Observant altres referent en el món de la gestió de persones, els experts de Page Personnel posen molt èmfasi en què les empreses necessitaran sobretot professionals flexibles i amb ganes d’aprendre. Randstad, un dels altres líders en recursos humans, remarca que les empreses busquen persones capaces per comunicar i amb habilitats per treballar en equip o liderar grups.
És a dir, el experts opinen que els perfils professionals del futur són un mix perfecte entre la combinació d’aptituds i actituds.
Si m’ho permeteu, afegiré un altre ingredient al combinat: l’experiència. Tenir l’oportunitat de posar en pràctica els coneixements obtinguts i validar-los en el món empresarial aporta als futurs professionals experiència i maduració com a professionals. Però com s’obté aquesta experiència mentre estàs estudiant?
Els cicle formatiu de grau superior de Màrqueting i Publicitat de l’Escola Montserrat, i la seva modalitat DUAL, permet els estudiants rebre formació durant 2 anys i adquirir les aptituds i coneixements necessaris en màrqueting i publicitat. La dinàmica de les classes, eminentment pràctiques, aporta l’adquisició d’actituds relacionades en la flexibilitat, treball en equip i creativitat. A la vegada, els estudiants treballen 10 mesos en empreses amb departaments de màrqueting. Per tant, els nostres estudiants estan preparant el còctel del futur, la barreja perfecte entre: APTITUDS+ACTITUDS+EXPERIÈNCIA. Aquest combinat és sens dubte ideal per donar resposta tant a les necessitats laborals actuals com a les futures.
Si ets jove i t’interessa el màrqueting i la publicitat…
T’animes a provar aquest còctel?