Acabes de descobrir el Màrqueting Digital i t’interessa aprendre’n més? En aquest article fem un recull d’alguns dels conceptes bàsics d’aquesta disciplina tan àmplia que cada vegada dóna feina a més i més gent perquè sàpigues per on començar.
-
Anàlisi DAFO
Has sentit mai a parlar sobre el DAFO? És una tècnica també aplicada al màrqueting tradicional per observar els DEBILITATS, AMENACES, FORTALESES i OPORTUNITATS. Se sol utilitzar per observar allò bo i dolent de la teva empresa o campanya respecte a la dels teus competidors.
-
SEO
El SEO (Search Engine Optimization) fa referència al conjunt d’estrategies perquè et posicionin en un dels primers resultats en la cerca gràcies al contingut, les paraules clau, imatges…
-
SEM
El SEM (Search Engine Marketing) va en línia amb el SEO, però fa referència a la publicitat en el cercadors i el seu ecosistema de webs. Et permet pagar directament per ser trobat. Les eines de Google com Google Ads o Google Adsense són les més populars per a desenvolupar estratègies SEM.
-
Keywords
Les Paraules Clau són el terme o conjunt de termes que utilitzen els usuaris quan busquen en els cercadors. Una bona tria de keywords per al teu negoci resulta vital per a les estratègies SEO i SEM i et poden ajudar a definir alguns aspectes dels teus productes o serveis per aplicar en altres accions (en publicacions a les Xarxes Socials, per exemple).
-
KPIS
Les Key Performances Indicators són els indicadors del rendiment de les teves accions. Per exemple, si el teu anunci publicitari d’Instagram va aconseguint impactar persones, acumulant “likes”, clics…
-
Pàgina Web
La pàgina web és un dels elements més importants del màrqueting digital. No només és un lloc on podran conèixer-te i obtenir informació de tota mena de la teva empresa (com comentaris sobre els teus productes), els teus serveis… sinó que és la teva viva imatge. A mesura que l’empresa va avançant, la pàgina web ha de ser millorada. Has d’anar introduint-hi els nous productes i sobretot, des d’un principi, saber per què has fet la pàgina web (per a posicionar-te al cercador, traçar un canal de contacte amb el client, vendre online…).
-
Mobile Marketing
És molt important adequar el teu contingut per a altres plataformes que no siguin la tradicional de l’ordinador, perquè, actualment, la majoria de contingut web es visualitza a través de dispositius mòbils. Tot això sense oblidar, però, la interfície que tenen les pàgines web l’ordinador.
-
Xarxes Socials
Les xarxes socials es presenten, possiblement, com el canal més directe per arribar al consumidor. No només pel fet pots fer-li arribar els teus anuncis i promociones per allà, sinó que les persones més compromeses amb l’empresa la seguiran per obtenir el màxim d’informació, les últimes novetats… i sempre la tindran en ment. A més, la majoria de plataformes socials permeten un seguiment fàcil de les KPIs (analítica) i invertir en una estratègia de xarxes socials pot aportar-nos molts resultats, sempre que identifiquem i decidim ser a aquelles on és el nostre públic potencial.
Dani López
Alumne de Màrqueting Digital a l’Escola Montserrat