Ara que ja hem trencat el gel presentant alguns conceptes bàsics sobre Màrqueting Digital, comencem a entrar en matèria endintsant-nos en algunes eines, canals i tècniques. En aquest cas, dediquem l’entrada als correus electrònics i el seu us en el Màrqueting.
Què és l’E-mail Marketing?
És una tècnica de comunicació amb l’usuari en la qual s´utilitza l’e-mail per a atraure a potencials (possibles) clients.
És un canal directe amb l’usuari que permet adaptar el contingut a cada consumidor i així aconseguir una bona inversió. Una bona segmentació (repartir segons el tipus de client) és clau en una estratègia de E-Mail Marketing.
Quins són els objectius d’aquest tipus de màrqueting?
- Donar a conèixer el producte: les campanyes d’E-mail Marketing serveixen per ajudar que el nostre producte o servei arribi a major números de persones.
- Fidelitzar i aconseguir nous clients: podem estar en contacte continuat amb el client i arribar a un públic molt ampli.
- Reduir costos: no és necessari invertir capital per enviar una campanya d’e-mail.
- Mesurar els resultats.
- Portar més públic a la pàgina web i xarxes socials: a través d’enllaços que es poden deixar dins el missatge
- Augmentar vendes: l’objectiu principal de totes les empreses. A través de l’E-Mail Marketing s’informa del producte i servei, fet que ens pot portar a aconseguir més vendes i, per tant, més beneficis
Com creem una bona campanya d’E-mail Marketing?
- Definim les metes i objectius.
- Creem l’estratègia: on definirem el tipus de contingut, la seva freqüència plans d’enviament.
- Escollim una eina: com farem arribar les campanyes als teus clients (entre altres: Mailchimp, Dlopper o SendInBlue).
- Creem i enviem una Newsletter: el títol ha de ser clar i el contingut ha de ser visual i atractiu per cridar l’atenció de client. A més es pot incloure una CTA (“CALL TO ACTION”- Crida a l’Acció) que s’adeqüi al disseny.
- Analitzar els resultats: cal estudiar quina ha sigut la mètrica de conversió (compra) de la nostra campanya.
Com i quin ha de ser el contingut d’una campanya d’E-Mail Marketing?
- El correu ha de ser personalitzat al màxim. Si es disposa del nom o de les dades d’una persona o empresa els hem d’utilitzar.
- L’assumpte ha de ser interessant.
- El disseny ha de ser persuasiu.
- No tots els dies són bons per enviar un missatge promocional; enviar-ne un un dilluns a primera hora, quan la gent té les bústies plenes de correus rebuts durant el cap de setmana, pot ser menys efectiu que al migdia. La millor hora és a mig matí o a primera hora de la tarda, quan la gent ja té tot el correu “ordenat” i poden centrar l’atenció en el missatge rebut.
Tipus de campanyes d’E-mail Marketing segons el tipus de contingut
- Newsletter: Butlletí informatiu que ens serveix per enviar les últimes notícies de la nostra empresa al sector.
- Campanyes promocionals: Es poden incloure promocions, ofertes i descomptes especials; o per difondre nous productes o alguns que hagin quedat en stock i es necessiti vendre.
- Campanyes estacionals: Hi ha determinades dates en què els usuaris es troben més assertius a rebre ofertes i promocions.
- Campanyes informatives: S’utilitzen per a donar a conèixer notícies particulars als subscriptors.
- Campanyes d’Automatització: Permeten configurar diferents campanyes o un seguit d’enviaments per a que s’activen quan es compleix un determinat trigger (“disparador”).
- E-mails Transaccionals: S’envien automàticament després d’una determinada acció de l’usuari en un lloc web.
Amb tot, arribem a la conclusió que l´E-Mail Marketing és un excel·lent canal de comunicació a través del qual oferim continguts de qualitat i interès al un usuari de la nostra base de dades per acostar-lo a l’acció que volem que faci finalment.
Noèlia Roger
Alumna de Màrqueting Digital a l’Escola Montserrat