L’Escola Montserrat ha posat en marxa l’innovador projecte “Provoca’ns” al cicle formatiu de Grau Superior de Màrqueting i publicitat. L’objectiu és trobar empreses i institucions del territori que vulguin fer encàrrecs reals als alumnes per participar de forma indirecta en la seva formació i enriquir la seva experiència professional.
Aquest cicle ja es cursa en modalitat dual a l’Escola Montserrat, això vol dir que durant el segon curs els alumnes combinen classes al centre amb pràctiques reals i remunerades en empreses. El projecte “Provoca’ns” vol fer un pas més endavant i convertir també les classes en un espai professional on els alumnes treballin constantment sobre casos i encàrrecs reals relacionats amb el món del màrqueting, la publicitat i la comunicació corporativa.
Els ingressos que generin aquests treballs es repartiran en dues parts: el 50% es destinarà a finançar part del viatge de fi de curs dels alumnes i l’altre 50%, a reinvertir en material i instal·lacions per dedicar al projecte. L’objectiu és que els joves acabin els 2 anys del cicle havent treballat en diversos projectes reals del sector per consolidar les seves competències professionals.
Els serveis que ofereix
El projecte “Provoca’ns” ofereix serveis tan variats com estratègia i gestió de xarxes socials, mistery shopping, plans de màrqueting, campanyes de comunicació, pàgines web WordPress, redacció de continguts, gestió i organització d’esdeveniments, suport en llançament de producte o servei, vídeos i fotografia, disseny i maquetació de catàlegs, campanyes de publicitat, campanyes de fidelització de clients, informes de la competència, servei de microinfluencer, enquestes de satisfacció a clients, etc. A través del correu mktgteam@montserratfp.cat o del telèfon 93 833 12 59, empreses i institucions poden plantejar les seves necessites i són els mateixos alumnes, tutoritzats per personal docent de l’Escola Montserrat, qui plantegen les estratègies i accions a fer.
Els alumnes són els protagonistes
Amb la voluntat de canviar el rol del professorat, que ha de deixar de ser un transmissor de conceptes per esdevenir un activador de l’aprenentatge, des de l’Escola Montserrat es vol donar tot el protagonisme als alumnes com a veritables motors del canvi. Per això, en la presentació que s’ha fet aquest matí, ha estat una nodrida representació dels alumnes de Màrqueting i publicitat qui ha explicat el projecte “Provoca’ns” i el valors que els aporta com a futurs professionals, entre els quals han destacat, per exemple, fer pràctiques reals, guanyar autonomia en el procés d’aprenentatge, aprendre treballant i despertar actituds professionals.