Roser Gost. Professora de l’Escola Montserrat
Sovint veiem els nens i joves com els “ciutadans del futur” quan en realitat ja són capaços d’intervenir i de provocar canvis en el seu entorn.
Segons la Roser Batlle, “el veritable èxit de l’educació és formar ciutadans capaços de millorar la societat i no només el seu currículum personal”
Haureu vist centenars de fotos dels nostres alumnes explicant contes a nens , visitant avis i interactuant amb ells, creant obres de teatre al servei del poble…
Aquests podrien ser exemples de la filosofia de l’Aprenentatge servei, un projecte educatiu amb utilitat social, al qual cada dia se sumen més escoles, universitats i institucions com ESADE. Mireu que interessants alguns projectes relacionats amb el cicle que estudien que ja han dut a terme alguns joves catalans:
- – Servei de préstec de llibres a domicili per apropar la biblioteca a persones en situació de dependència
- – Classes de català i castellà a dones estrangeres per facilitar la seva integració social
- – Suport en adquirir hàbits de salut a persones en procés de deshabituació de drogues i ludopatia
- – Guiatge a persones amb discapacitat física en visites a la natura i pràctica de l’esquí
L’Aprenentatge servei integra el servei a la comunitat i el compromís social amb l’aprenentatge de continguts, competències, habilitats i valors. És aprendre a ser competents essent útils per als demés.
Per als alumnes suposa sortir de l’escola , mirar i descobrir el món amb una mirada crítica que els inviti a involucrar-se i a fer propostes de canvi . És un aprenentatge que projecta cap al futur. Els permet prendre consciència de la realitat i ser membres actius de la societat aportant millores al seu entorn amb l’objectiu de millorar-lo.
Qui diu que molts joves no juguen ja a primera divisió?