Luis Tabares, professor de l’Escola Montserrat
Dues jornades d’excel·lents ponències, pel contingut i per la professionalitat en l’escena dels speakers, no es poden resumir fàcilment quan es pretén reflectir tot el que has après. No obstant, per tal de no espantar futurs assistents, en el màrqueting predomina la lògica.
Després d’una coordinada acreditació dels assistents i presentació oficial de l’acte per part dels organitzadors, personalitats amb un llarga trajectòria en el món del màrqueting, entrenadors personals, directors i professors de centres educatius que són pioners en el sector i ens expliquen les seves experiències i ens donen consells per aconseguir els nostres propòsits:
1) Coneixement de l’entorn: no treballem de manera aïllada, treballem formant persones que han de relacionar-se i aplicar els seus coneixements en el món real i, com sabem, canviant. Així que si perdem perspectiva, perdem realitat.
2) Fidelització: la creació de comunitat és important, la implicació tant dels nostres actuals alumnes com els antics i tot el nostre entorn és fonamental en el nostre objectiu de creació de marca, convidem pares i mares, institucions i empreses als nostres actes.
3) Pàgina web: és la millor carta de presentació del nostre centre i, per tant, el nostre projecte ha de ser explicat amb claredat , fàcil de trobar a la xarxa i visible a qualsevol dispositiu mòbil.
4) Xarxes Socials: som bons fent la nostra tasca? Segur que sí, doncs mostrem-nos, comuniquem-nos, fem arribar a la gent tot allò que succeeix al nostre centre, no hem d’oblidar que és són un bon aparador on exposar-nos.
5) Escolta: no només hem de ser emissors sinó receptors. Escoltem allò que ens ha de dir perquè ens ajuden a millorar.
Res no pot canviar si des de l’interior del centre res no canvia, i sobre això a Eduketing també se n’ha parlat.
6) Espais: és important que els nostres, passadissos, aules i pati estiguin en consonància amb el nostre projecte educatiu i la imatge que volem projectar.
7) Actitud: si recriminem actituds de desmotivació, avorriment o poc esforç en els alumnes, hem de ser plenament conscients que nosaltres irradiem la nostra part més positiva.
8) Comunicació: com transmetem la informació, és essencial. Una trucada mal rebuda i una informació mal donada, per errònia o per incapacitat, és la pèrdua d’un alumne.
9) Coneixement dels alumnes: què els interessa, que els motiva, d’on venen, què volen fer, són qüestions que ens apropen i ens permet oferir-los activitats més vivencials.
10) Avaluació: replantegem-nos el fet d’etiquetar alumnes amb proves numèriques. És l’únic element avaluador, l’examen?
No mentia quan deia que hi havia un alt percentatge de lògica, oi? Doncs bé, l’altra part és una bona estratègia i darrera d’una bona estratègia hi ha un bon equip amb ganes de les tres T, treballar, treballar i treballar.