Marta Clemente, professora de l’Escola Montserrat
Després d’uns quants anys aquest curs, com a novetat, hem realitzat un viatge de final de curs a París i unes colònies, les Colònies Emocionals.
La setmana passada vam visitar la ciutat de l’amor i de les llums. Vam fer una visita per la ciutat, on vam gaudir de tots aquells indrets més emblemàtics de la ciutat (Montmatre, Versailles, el museu del Louvre, Plaça de la Concòrdia, Sagrat Cor,…) i on vam conèixer una mica més la història d’aquesta ciutat, del país i d’Europa. Vam poder passejar pels seus carrers, disfrutar de la torre Eiffel i provar la gastronomia autòctona. És una ciutat que té màgia i molt d’encant.
Per finalitzar aquest viatge vam anar a divertir-nos a Disneyland París, un lloc per a grans i per a petits on et submergeixes en un conte, on tots ens transformem en nens petits i ens vam divertir d’allò més.
Però no ha estat un viatge qualsevol, ha estat una activitat on hem pogut conèixer als nostres alumnes des d’una altra perspectiva que no és només l’acadèmica. Ha estat una convivència de vint-i-quatre hores on tots hem pogut aprendre molt els uns dels altres i on les relacions han estat molt més properes del que ja ho són en un dia qualsevol a l’aula o fent una activitat de classe.
Una altra de les novetats, com ja us deia, han estat les Colònies Emocionals que es van dur a terme a la casa de colònies Torre Blanca de Cardona.
Un espai de convivència, coneixement i experimentació tot treballant les emocions, els valors, la creativitat i les habilitats socials que van generar diferents perspectives a l’hora de treballar les habilitats interpersonals i intrapersonals. L’estada va ser lúdica, formativa i d’aprendre a cooperar i organitzar al llarg del dia les activitats diàries com per exemple: elaboració dels apats, el manteniment de l’ordre a la casa, la gestió del temps per aprofitar al màxim totes les activitats conjuntes i treure el màxim de profit de tot allò que es proposava.
Entre totes les activitats que es van realitzar, cal destacar: activitats d’identificació de les emocions, de regulació de les mateixes, d’autoconcepte, una caminada nocturna de la casa fins al la vila de Cardona, la nit de teràpies de relaxació per controlar l’estrès i l’estat d’ànim.
Han estat unes activitats molt satisfactòries on tots hem pogut aprendre moltes coses i ens han apropat als nostre alumnes.
On hem pogut veure que realment, una altra educació és possible.
.