Dani Mauriz, director de l’Escola Montserrat
Quan es parla de màrqueting, a la majoria els ve al cap l’objectiu de vendre, vendre i vendre. Però el màrqueting educatiu té una dimensió diferent: no es tracta de captar nous alumnes i vendre serveis (que també), sinó de donar a conèixer els nostres valors, el nostre sistema pedagògic, apropar-nos als alumnes i les seves famílies, implicar la comunitat educativa, el teixit social i l’entorn empresarial en una revolució pedagògica que ens faci avançar cap al nostre objectiu d’atur 0 per a tots els alumnes de l’Escola.
Us explico això perquè entengueu la importància que té per a nosaltres ser finalistes en 3 categories diferents en la segona edició dels Premios Nacionales de Marketing Educativo, d’àmbit estatal, en els quals l’any passat vam resultar guanyadors en Millor estratègia en xarxes socials. En els guardons d’aquest any, que es faran públics el 2 de febrer en una gala a Madrid, optem a repetir en aquesta categoria i també optem a endur-nos el premi a Millor campanya de promoció i a Professional de referència en màrqueting educatiu, centrat en la meva persona com a director de l’Escola Montserrat i impulsor dels canvis que hem fet aquests darrers anys.
No sé si guanyarem algun premi o no, però haver arribat a ser finalistes en 3 categories, quan s’han presentat més de 450 centres i hi ha més de 620 candidatures a nosaltres ja fa sentir-nos guanyadors! I més quan el nostre apassionant viatge pel desconegut món del màrqueting educatiu és molt recent.
Va ser a partir de l’any 2013 que, en el marc de la crisi econòmica i d’un replantejament de la metodologia de l’Escola Montserrat, ens vam atrevir a indagar, entrar i empapar-nos del màrqueting educatiu. Primer amb timidesa, i de seguida amb el convenciment que era la línia de futur a seguir, vam començar a introduir-nos en aquest món, amb la complicitat i la col·laboració de tot el claustre. Amb l’ajut d’empreses i professionals externs especialitzats i amb les idees clares, vam iniciar la revolució “marquetiniana” de la nostra Escola.
Què hem fet? Des d’una aposta clara per la transparència i la informació a través de les xarxes socials, fins a una renovació de la imatge corporativa, producció de diversos vídeos que ens ajudin a mostrar l’Escola, campanyes promocionals, renovació de la pàgina web, xerrades en centres educatius, participació a fires, jornades de portes obertes, potenciació de la relació amb l’entorn…
Segurament no vam descobrir la sopa d’all però per a nosaltres, un centre petit i històric que estava avesat a una determinada manera de ser, va suposar un canvi radical en molts àmbits. Ara, 5 anys després podem dir que tenim molt camí per fer però que estem molt satisfets del tram que ja hem recorregut. L’Escola Montserrat d’avui no és la mateixa Escola Montserrat del 2013. I tot allò que fem per millorar l’Escola i la metodologia acaba incidint positivament en la formació dels nostres alumnes i la seva inserció laboral.
Així que diem un sí rotund al màrqueting educatiu i esperem amb impaciència l’entrega de premis del dia 2 a Madrid. Però, ens premiïn o no, l’Escola ja ha guanyat!